» » » تغذیه غضروف مفصل در طب سنتی - استاد سید حسن ضیایی + دانلود و پخش آنلاین فیلم

 
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ

تغذیه غضروف مفصل در طب سنتی - استاد سید حسن ضیایی + دانلود و پخش آنلاین فیلم

نویسنده: admin | تاریخ: 3 خرداد 1396

 

 
 
دانلود فایل

غضروف سازی با تغذیه


آسیب‌های غضروفی جزو مشکلات شایع و دردناک است که این روزها خیلی‌ها را درگیر کرده است.

 

برخی از مناطق بدن مانند مفصل زانو بسیار حساس است و در بین افراد ورزشکار و همچنین افراد مسن بیشتر تهدید می‌شود.

 

خوشبختانه می‌توان با تغذیه تا حدودی مانع از آسیب‌های غضروفی شد و با مصرف برخی از مواد غذایی به طبیعی‌ترین شیوه غضروف سازی کرد. در این مطلب شما را با این مواد غذایی آشنا می‌کنیم.

 
چگونه می‌شود غضروف‌های آسیب‌دیده را بازسازی کرد؟

غضروف قوزک پا، زانوها، مچ دست، آرنج‌ها و شانه‌ها معمولاً به دلیل آرتریت آسیب می‌بینند. به همین دلیل لازم است که با تغذیه‌ی مناسب به بازسازی طبیعی و سریع این غضروف‌ها کمک کرد.
 
توجه داشته باشید که ویتامین C نه تنها برای افزایش قدرت دفاعی بدن لازم است بلکه در تولید کلاژن و افزایش میزان اکسیژن خون نیز دخالت دارد. به همین دلیل نیز می‌تواند مواد مغذی لازم برای بهبود
زخم‌ها و آسیب‌های بافت‌ها را تامین کند

یکی از اسیدآمینه‌هایی که در غضروف سازی سریع موثر است اسیدآمینه‌ی لیزین می‌باشد که نقش مهمی در جذب کلسیم، تولید کلاژن برای بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده، بهبود ظاهر پوست و محکم کردن تاندون‌ها دارد.

 
محققان چه می‌گویند؟

به عقیده‌ی محققان کمبود لیزین باعث کند شدن سرعت رشد بافت‌های آسیب‌دیده می‌شود. بدن ما به ازای هر کیلوگرم وزن به روزانه 12 میلی‌گرم لیزین نیاز دارد.

مواد غذایی حاوی این اسیدآمینه عبارت‌اند از:

حبوبات

روغن ماهی

گوشت قرمز

تخم‌مرغ

سویا

پنیر

میوه‌های خشک

مخمر آب جو

ژلاتین

 

توجه داشته باشید که ویتامین C نه تنها برای افزایش قدرت دفاعی بدن لازم است بلکه در تولید کلاژن و افزایش میزان اکسیژن خون نیز دخالت دارد. به همین دلیل نیز می‌تواند مواد مغذی لازم برای بهبود زخم‌ها و آسیب‌های بافت‌ها را تامین کند.

 

کمبود ویتامین C می‌تواند مانع از روند تسکین و بهبود زخم‌ها شود. باید بدانید که بدن انسان به روزانه بیش از 75 میلی‌گرم از این ویتامین نیاز دارد تا بخش‌های آسیب‌دیده‌ی بدن را ترمیم کند. برای همین لازم است که برای ترمیم هر چه سریع‌تر غضروف‌ها نیز از مواد غذایی حاوی ویتامین C مانند کیوی، پرتقال، توت‌فرنگی، لیموترش و غیره غافل نشوید.
 
 
 

راه رفتن تغذیه غضروف مفصلی است/ بی‌حرکت ماندن زانو به دردناکی آن می‌انجامد


 محمد رازی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در پاسخ به پرسش شهروندان در مشاوره سلامت در مورد راهکارهای حفظ سلامت زانو اظهار داشت: مفاصل بدن انسان علی‌الخصوص مفصل زانو که وزن بدن را تحمل می‌کند به تغذیه مناسب نیازمند است.

رئیس انجمن جراحی زانو، آرتروسکپی و آسیب‌های ورزشی ایران گفت: مفصل زانو در جهات مختلف حرکت می‌کند و فقط وظیفه خم و راست شدن را ندارد بلکه یک چرخش نسبی چند درجه‌ای دارد و هنگام خم شدن لغزندگی را نیز به همراه دارد.

فلوشیپ جراحی زانو تصریح کرد: هر مفصل انسانی برای اینکه سالم بماند باید حرکت کند تا تغذیه غضروف مفصلی به طور کامل و صحیح انجام شود چراکه بهترین تغذیه غضروف مفصلی هنگام راه رفتن است.

متخصص ارتوپدی ادامه داد: تغذیه غضروف مفصلی از رگ‌های خونی نیست بلکه از طریق اسمز است و هنگامی که فرد راه می‌رود غضروف مفصلی فشرده می‌شود و مجددا آزاد می‌شود و این فشردگی و آزاد شدن باعث نفوذ مایع مفصلی بین سلول‌های غضروف و تغذیه آنها می‌شود.

رئیس انجمن جراحی زانو، آرتروسکپی و آسیب‌های ورزشی ایران تصریح کرد: اگر به عللی مفصل بی‌حرکت بماند یعنی فرد ساعت‌ها فرد پشت صندلی بنشیند یا مدت طولانی روی زمین قرار بگیرد این مسئله باعث می‌شود تغذیه مفصلی مختل شود حتی نقاطی از مفصل که در تماس کامل و مستقیم نیستند به خاطر اینکه فشار به طور متناوب از روی آنها کم و زیاد نمی‌شود خاصیت اسمزی را نداشته و تغذیه نشوند.

وی افزود: اینگونه زندگی کردن باعث تخریب غضروف مفصلی، ضعیف شدن آن و در نهایت باعث درد می‌شود پس برای آنکه مفصل انسان بخصوص مفصل زانو سالم بماند باید دامنه حرکتی کامل داشته باشد و فعالیت فیزیولوژیکی خود را به طور کامل انجام دهد.

رئیس انجمن جراحی زانو، آرتروسکپی و آسیب‌های ورزشی ایران خاطرنشان کرد: راه رفتن و دویدن از فعالیت‌های طبیعی یک انسان است که باید در زندگی روزمره لحاظ شود و فرد نباید خود را از اینگونه فعالیت‌ها محروم سازد.
 
 

بهترین غذاها برای درمان آرتروز

با این مواد غذایی غضروف سازی کنید!


اگر مفاصل‌تان ساز مخالف می‌زنند و یا اگر نمی‌خواهید چند سال بعد دچار آرتروز و دردهایی از این قبیل شوید مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

تغذیه در بیماری آرتروز مانند همه‌ی بیماری‌های دیگر اهمیت زیادی دارد و نمی‌توان این اصل را کتمان کرد. برای این که بتوانید مفاصل‌تان را تقویت کنید، قدرت دفاعی بدنتان را بالا ببرید و با التهاب‌ها مقابله کنید باید چند اصل تغذیه ای درست را رعایت کنید.

اگر مفاصل‌تان ساز مخالف می‌زنند و یا اگر نمی‌خواهید چند سال بعد دچار آرتروز و دردهایی از این قبیل شوید مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

 

ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را دریابید


آرتروز بیماری مفاصل است و یا اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم مشکل غضروف‌هاست. در واقع این بیماری متابولیسم استخوانی را به هم می‌زند. برای همین هم باید هر آنچه باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود را عزیز دانست. برای کسی که با مشکل آرتروز مواجه است کلسیم ارزش بالایی دارد. زمانی که کلسیم با ویتامین C همراه می‌شود می‌تواند دردهای آرتروز زانو و پا را تسکین دهد. برای این کار می‌توانید مکمل مصرف کنید. البته با مشورت با پزشکتان.

توجه داشته باشید برای جذب حداکثری کلسیم حتماً لازم نیست که به میزان زیادی شیر و محصولات لبنی پر چرب میل کنید. بدون شک ماست و پنیر به خصوص پنیر تهیه شده از شیر بز می‌تواند کمک کننده باشد. اما با این حال ماهی ساردین، بادام، کشمش، خانواده‌ی کلم‌ها مانند کلم بروکسل، بروکلی، کلم چینی، کلم برگ و غیره و برخی از آب‌های معدنی نیز منبع کلسیم هستند. نکته‌ی قوت این مواد غذایی در این است که بر خلاف شیر علاوه بر کلسیم حاوی مواد مغذی دیگری هستند که برای بدن مفید است. به عنوان مثال باید بدانید که 100 گرم کلم چینی به اندازه‌ی یک لیوان شیر کلسیم دارد. اما همین 100 گرم کلم حاوی آنتی‌اکسیدان‌ نیز می‌باشد.

برای تسکین درد مفاصل باید علاوه بر جذب کلسیم و ویتامین C به فکر تأمین پتاسیم مورد نیاز بدنتان نیز باشید. پتاسیم به میزان قابل توجهی در میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد. باید بدانید که این ماده‌ی معدنی جلوی از بین رفتن کلسیم را می‌گیرد و حالت اسیدی بدن را خنثی می‌کند.

ویتامین D و ویتامین K نیز به جذب و حفظ کلسیم در استخوان‌ها کمک زیادی می‌کند.
 

درد مفاصل: پیش به سوی


سبزیجات و میوه‌ها ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای سلامت استخوان‌ها را تأمین می‌کنند. اما مصرف میوه و سبزیجات یک خاصیت خوب دیگری هم دارد: وجود آنتی‌اکسیدان‌ها. آنتی‌اکسیدان‌ها باعث خنثی شدن رادیکال‌های آزاد می‌شود. این مولکول‌های موذی به سلول‌ها آسیب می‌رساند و باعث بروز پیری زودهنگام آن‌ها می‌شود.

به عقیده‌ی متخصصان زمانی که مفاصل دردناک می‌شود تعداد رادیکال‌های آزاد زیاد شده است. برای خنثی کردن این رادیکال‌های آزاد باید آنتی‌اکسیدان‌های زیادی جذب کنید. یعنی باید ویتامین C،  ویتامین E، کاروتنوئیدها و پولی فنول‌های زیادی دریافت کنید. این آنتی‌اکسیدان‌ها در میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، دانه‌ها و مغزهای روغنی وجود دارد. برای جذب آنتی‌اکسیدان‌ میوه‌ها، میوه‌های ریز و قرمز مانند توت فرنگی، مورد صحرایی، تمشک، شاه توت، گیلاس و انگور فرنگی سیاه، مرکبات، آلو، کیوی، آناناس و خرما را دریابید.

برای بهره‌مند شدن از آنتی‌اکسیدان‌های سبزیجات، خانواده‌ی سخاوتمند کلم‌ها مانند گل کلم، کلم قرمز، کلم برگ، بروکسل، بروکلی، ترب سیاه، شلغم و ترب کوهی را دریابید که سرشار از ویتامین C و ویتامین K نیز هستند.

شما می‌توانید یک دوره‌ی درمانی را با کلم شروع کنید. برای این کار روزانه 400 گرم کلم میل کنید: 200 گرم خام و 200 گرم پخته. یک لیوان بزرگ آب کلم قرمز در روز نیز درد مفاصل‌تان را تسکین خواهد داد.

توصیه می‌کنیم از مصرف فلفل دلمه ای، آرتیشو، کرفس، اسفناج، سیر و گوجه فرنگی نیز غافل نشوید به خاطر این که این مواد غذایی خوشمزه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ هستند.
 

چربی‌های خوب برای التهاب‌های بد


با وجود این که برخی از چربی‌ها مسئول اصلی بروز التهاب در بدن هستند اما با این چربی‌های مفید دیگری هم هستند که به چنگ التهاب‌ها می‌روند. برای این کار باید یک تعادل درست بین امگا 6 ها و امگا 3 بدنتان ایجاد کنید. کار چندان سختی نیست. برای آشپزی از روغن زیتون استفاده کنید و برای  چاشنی زدن به غذاها از روغن کلزا.

تا جایی که می‌توانید مصرف چربی‌های اشباع شده مانند کره، محصولات لبنی پرچرب، گوشت‌های چرب را کاهش داده و ماهی‌های چرب سرشار از امگا 3 میل کنید. امگا 3 ها در ماهی‌هایی مانند ماهی ساردین، تن، ماهی آزاد، ماکرو و غیره وجود دارد. توصیه می‌کنیم هر هفته دو تا سه مرتبه ماهی میل کنید و از مصرف آجیل، تخم کتان هم غافل نباشید. در عوض مصرف روغن آفتابگردان، روغن ذرت و روغن هسته‌ی انگور را محدود کنید.
 

آرتروز: امان از اضافه وزن


مفاصل و به ویژه پاها و زانوها بیشترین آسیب را از اضافه وزن و چاقی می‌بینند. باید بدانید که با هر یک کیلو وزن اضافه پاهای ما 5 کیلو وزن بیشتری تحمل می‌کنند. این بار اضافی نیز باعث سرعت گرفتن تخریب غضروف‌ها می‌شوند و این‌گونه می‌شود که هنگام راه رفتن احساس درد می‌کنید. اگر اضافه وزن دارید حتماً به فکر کاهش وزن باشید. توصیه می‌کنیم مصرف مواد غذایی حاوی آرد و شیرین مانند نان بدون سبوس، غلات آماده‌ی صبحانه، سیب زمینی و شیرینی‌جات را کاهش دهید. در عوض میوه و سبزیجات و پروتئین‌های گیاهی (سویا، حبوبات) بیشتری میل کنید. یادتان باشد روزانه یک و نیم لیتر آب بنوشید.
 
 
 

فرم گزارش ایراد


 

Front Crawl, آموزش تصویری شنا, آموزش تصویری شنا سوئدی, آموزش شنا, آموزش شنا برای مبتدیان, آموزش شنا دوچرخه, آموزش شنا مقدماتی, آموزش شنا پروانه, آموزش شنا کرال, آموزش شنای دوچرخه, آموزش شنای قورباغه, آموزش شنای قورباغه تصویری, آموزش شنای کرال پشت, احکام, استاد سید حسن ضیایی, استاد ضیائی, اشعار, اعمال ماه رجب, امام حسین علیه السلام, امام زمان عجله الله فرجه الرشریف, امام زمان عجله الله فرجه الشریف, امام سجاد علیه السلام, بیماری ودرمان ان از, تصویری, حجت الاسلام والمسلمين فلاح زاده, حضرت رسول علیه السلام, حضرت زهرا سلام الله علیها, حضرت زینب سلام الله علیها, حضرت عباس علیه السلام, دانلود, درمان به, درمان به زبان ساده, درمان بیماریها بدون مصرف دارو, رساله, رمضان, روزه, روزه داری, زلال احکام, سخنرانی, سمت خدا, سید اهل قلم, شبکه سه, شبکه سوم, شبکه سوم سیما, صوت, صوتی, طب اسلامی و طب سنتی, طب سنتی, طب سنتی و اسلامی, طنز, عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی, فلش, فیلم, قرآن, كرال پشت, ماه رمضان, ماه مبارک رمضان, متن, محرم, مداحی, مستند, مقالاتي پيرامون زندگى حضرت محمد(صلی الله علیه و آله), مقام معظم رهبری, مولودی, نجم الدین شریعتی, ولادت, پخش آنلاین, کاغذ دیواری, کتاب, کتابخانه, کتابخانه شیعه, کلیپ

نمایش تمامی تگ ها

q27.ir